Kipfilet challenge

Met mooie armen de zomer in

De start

In deze challenge ga je werken aan strakkere armen zodat jij zorgeloos kan zwaaien en wuiven in je hemdje. Alleen je armspieren trainen is vaak niet genoeg. Daarom krijg je er iedere week nog een andere challenge bij die jouw doelstelling extra ondersteund.

Per week vind je de dagschema’s. Helemaal onderaan de pagina vind je ook de bijbehorende filmpjes ter ondersteuning. Mocht je toenemende pijn ervaren in schouders of polsen, doe dan een stapje terug of maak gebruik van de alternatieven.

Week 1

Behalve de oefeningen zorg je ook voor dagelijks iets meer beweging (bovenop wat je nu al doet). Ga bijvoorbeeld iedere dag 20 minuten extra fietsen, wandelen of een andere sport.

Week 2

Joehoe! Je hebt het al gehaald tot week 2. Lukt het met de extra beweging en de oefeningen? Ga vooral zo door!

Wist je dat je door meer te drinken ook makkelijker afvalstoffen en vet afdrijft? Bovendien komt je huid er mooier uit te zien. Drink deze week minimaal 2,5 liter vocht per dag. Bij voorkeur water.

Week 3

Week 3! Nu wordt het serieus. Je moet meer moeite gaan doen voor je resultaat. Maar houd nog even vol!

Bovenop het drinken en bewegen kan je ook letten op gezonde voeding. Voor vrouwen is het wenselijk om na intensieve training binnen 30 minuten erna wat eiwitten in te nemen. Drink na afloop een bekertje karnemelk, chocolademelk of eet een klein bakje kwark. Zo herstellen de spieren optimaal en geef je ze de gelegenheid tot groei.

Week 4

De laatste week. Nu gaat het om volhouden van alles wat je de afgelopen weken hebt gedaan. Succes met het laatste stukje.

Triceps Extension: Houd de bovenarmen verticaal en duw de ellebogen naar elkaar toe

Overhead Triceps extension

Bij last van nek/schouders kan deze oefening vervelend voelen. Kies dan voor de volgende twee variaties.

Op de rug liggend

Op handen en knieën

Push-ups

Mini Chaturangas