Krachttraining tijden de zwangerschap

Je bent zwanger. misschien heb je op dit moment niet zoveel energie of denk je bij jezelf; het is wel best zo. Ik dij toch uit we herstellen de schade wel na de bevalling..

Of je denkt; nu is het moment om goed voor mijzelf te zorgen zodat de zwangerschap en bevalling gemakkelijker verlopen en het herstel sneller gaat. Lees dan even verder.

Bewegen tijdens de zwangerschap houdt het lichaam sterk. Je kan meer aan, je bent belastbaarder, en je zal daardoor minder snel pijnklachten ervaren. Krachttraining is hierbij belangrijk.

Onder invloed van hormonen worden het bindweefsel en de spieren zwakker. Dat heeft een functie; er moet ruimte gemaakt worden voor de baby. Door dit zwakker worden van spieren en bindweefsel is de kans wel groter dat je door je enkels zwikt. Ook kunnen hierdoor bekkenklachten ontstaan. Door de spieren rondom deze gewrichten sterk te houden kan jouw lichaam deze zwakte effectief opvangen. Dit voorkomt veel pijnklachten.

Krachttraining maakt niet alleen het lichaam sterker, je krijgt er ook een sterke mindset van. Een mentale boost die je goed kan gebruiken tijdens de bevalling. Je bent al beter gewent om met pijn om te gaan. Zo krijg je tijdens de bevalling minder snel het gevoel dat je het wilt opgeven.

In de VitaalMommy training doen we wekelijks krachttraining gericht op een sterke houding en het voorkomen van klachten. Kom gerust een keertje meedoen.