Sporten na de zwangerschap

Na de zwangerschap wil je eigenlijk zo snel mogelijk weer terugkeren naar jouw ‘eigen’ sport. Heel begrijpelijk maar wist jij dat je lichaam nooit meer echt hetzelfde wordt als voor de zwangerschap? Dat is niet erg, je kan nog steeds heel veel maar zeker de eerste maanden moet je voorzichtig met je lijf omgaan. Dat leer je bij ons in de PowerMama en CoreRestore ® lessen.

Hier vind je ook een aantal tips wanneer je start met sporten na de zwangerschap

DIastase check

Diawatte? Diastase is het wijken van de buikspieren. Dit gebeurt in de zwangerschap maar ook op latere leeftijd in de overgang kan er ruimte ontstaan tussen de buikspieren.

 

Dit hoeft geen probleem te zijn maar misschien is het wel iets om rekening mee te houden. Check hier hoe jij ervoor staat.

HEllup ik plas in mijn broek!! Check hier jouw bekkenbodem

Een testje, neem even de tijd hiervoor,

De bekkenbodem is een groep van verschillende spieren die onder in het bekken hangen. Deze spieren hebben verschillende functies waaronder:

  • Stabiliteit van het bekken
  • Organen in de romp houden
  • Ontlasting ophouden
Daarom is het goed functioneren van deze spieren belangrijk. Doe mee en train deze spieren als onderdeel van jouw trainingsprogramma.

Voorwaarden - kracht - core

Kracht in buik-, rug, bekkenbodem en bilspieren helpen blessures en de kans op het ontstaan van een (blaas- of baarmoeder-) verzakking te voorkomen.

Doe deze oefening en bouw het in stapjes op.

Voorwaarden - MObiliteit bovenlichaam

.

Soepele heupen, rug en schouders. maken bewegen makkelijker en helpen bij het voorkomen van blessures. Juist deze gebieden zitten bij jonge moeders vaak vast. Neem iedere dag de tijd voor deze oefeningen. 

Voorwaarden - MObiliteit- heupen

.

Soepele heupen, rug en schouders. maken bewegen makkelijker en helpen bij het voorkomen van blessures. Juist deze gebieden zitten bij jonge moeders vaak vast. Neem iedere dag de tijd voor deze oefeningen. 

Sporten na de zwangerschap is een activiteit van VitaalOveral.